Campagne voor mbo’ers in de beveiliging van start

De nieuwe campagne van de Nederlandse Veiligheidsbranche om het personeelstekort in de beveiligingssector te verminderen, gaat van start. De campagne is specifiek gericht op mbo’ers: nieuwe instromers in het mbo en personen die al een mbo-diploma hebben.

De eerst categorie en hun ouders wordt gewezen op de gewone mbo-opleidingen tot beveiliger, de tweede categorie op de mogelijkheden om het werken in de beveiliging te combineren met een vervolgopleiding tot beveiliger, bijvoorbeeld in de vorm van een BBL- of BOL-opleiding.

Met het oog op de doelgroep is de campagne voor een belangrijk deel audiovisueel en op sociale media. Onderdeel van de campagne is een test die iemand kan doen om te zien of zij/hij geschikt is om beveiliger te worden. De nieuwe campagne volgt op eerdere campagnes om uitgetreden beveiligers terug te halen en zij-instromers naar de branche te halen.

Voorzitter Ard van der Steur hoopt op een nieuw wervingssucces: “We hebben veel te bieden aan jongeren. Banen met veel afwisseling en veel contacten. Ik verwacht er dus veel van.”

Over SecurityDaily

Security Daily publiceert nieuws, opinie en achtergrond voor security managers en beveiligingsinstallateurs.

Bekijk alle berichten van SecurityDaily →